Świąteczne dobre uczynki

W kawiarniach Costa Coffee i Coffeeheaven w całej Polsce wystartowała druga edycja akcji charytatywnej. Do sprzedaży trafiły świąteczne ozdoby piernikowe. Cały zysk z ich sprzedaży pomoże podopiecznym Fundacji „Dr Clown" i Fundacji Costa.

Fundacja „Dr Clown", od 15 lat prowadzi terapię śmiechem na oddziałach w szpitalach w całej Polsce. Wspiera tym samym chore i smutne dzieci oraz ich zatroskanych rodziców. Od pięciu lat realizuje również takie projekty jak rehabilitacja na wesoło czy uśmiech dla seniora: wizyty w hospicjach czy na szpitalnych oddziałach dla dorosłych.

W tym roku do akcji dołączyła Fundacja COSTA, założona w 2006 roku, by pomagać dzieciom plantatorów kawy z ubogich rejonów świata. Swoim działaniem obejmuje Kolumbię, Kostarykę, Etiopię, Gwatemalę, Honduras, Peru, Ugandę i Wietnam. Fundacja poprawia jakość życia, zapewniając dzieciom dostęp do edukacji, budując szkoły, wyposażając sale naukowe i zatrudniając nauczycieli.

– W ubiegłorocznej edycji Akcji Pierniczek udało nam się sprzedać blisko 50 tys. ozdób. W tym roku chcemy dodatkowo przybliżyć naszym gościom działalność Fundacji Costa, która również pomaga dzieciom. Wierzymy, że w tym roku Akcja Pierniczek przyniesie jeszcze większe efekty – mówi Jolanta Borowska, dyrektor marketingu CHI Polska.