Jak wycisnąć maksimum ze sprzedaży świątecznej?

Święta dla sklepów e-commerce to trochę jak sprzedaż pieczywa na co dzień - biznes się nie kończy, klienci nie mają wyjścia: muszą kupować. Zadaniem e-sklepu jest zarobić na tej okoliczności jak najwięcej. Jak to zrobić?

Sprzedawaj prezenty

Aby sprzedawać prezenty, musisz mieć je w ofercie. I wbrew pozorom, w większości przypadków możesz to zrobić niespecjalnie powiększając asortyment. Odpowiednio podchodząc do sprawy, niemal każdy produkt można przedstawić marketingowo jako idealny prezent. Wykaż się kreatywnością i nie kieruj rutyną, bowiem świąteczne torby mają dziś ciekawszą zawartość niż książka i sweter.

Dodawaj usługi i ułatwiaj życie

Klienci chcą gotowych produktów. O ile w październikowe popołudnie blender dostarczony w szaro-żółtym kartonie jest po prostu przesyłką z blenderem, o tyle w późno grudniowy wieczór na kilka dni przed uroczystym spotkaniem, jego opakowanie staje się kłopotem. Zaproponuj więc opakowanie świąteczno-prezentowe w cenie lub za dopłatą.

Stwórz pakiety

Pakiety czy zestawy to kolejny sprawdzony sposób na cross selling. Ty sprzedajesz więcej, a klientom dajesz promocję - zestawy zazwyczaj dają niższa cenę jednostkową produktu niż wyjściowo. Weź pod uwagę, że mało kto robi prezent dla 4 mężczyzn w podobnym wieku - produkty w zestawie należy dobrać tak, aby zaspokajały potrzebę kilku prezentów dla różnych osób, męża, mamy, babci, wtedy będą bardziej atrakcyjne dla kupujących.

Wygaś niepewność

Powiedz jasno swoim kupującym kiedy dokładnie mogą spodziewać się przesyłki albo do kiedy powinni złożyć zamówienie, żeby mieć pewność otrzymania przesyłki na czas. To czasami punkt startowy ich rozpoznania w Twoim sklepie, czasami przypominają sobie o tym dopiero przy realizowaniu koszyka. Pamiętaj więc, aby powiedzieć o tym zarówno na stronie głównej, na karcie produktu, jak i przy finalizowaniu zamówienia.

Zaproponuj możliwość zwrotu

Prezenty obarczone są ryzykiem nie wstrzelenia się w gust obdarowywanego. I o ile mało kto z niej naprawdę skorzysta, o tyle możliwość bezpłatnego zwrotu nietrafionego prezentu jeszcze mocniej przekona do Twojej oferty potencjalnego klienta.

Daj prezent od siebie

Do każdego zamówieni powyżej X zł dorzuć drobnostkę – coś małego ze swojej oferty albo gadżet reklamowy Twojej marki. Pozostaniesz w konwencji prezentowej, miło zaskoczysz i poprawisz user experience, co może zaowocować lojalnością klienta w nowym roku.

Pokaż się wśród innych

Pamiętaj, że duża liczba osób korzysta dziś z portali gdzie znajdą kupony rabatowe, np. AleRabat.com. Aby się w nich pokazać, trzeba czasami dopełnić kilku formalności - warto o nie zadbać z wyprzedzeniem czasowym. Możesz z tego skorzystać, mocno przeceniając kilka popularnych świątecznych produktów, a tym samym ściągając do siebie na stronę duży ruch, na wejściu dasz poczucie bycia w miejscu z dobrymi cenami. Nie oznacza to, ze inne produkty musisz sprzedawać tak samo tanio, jak te, które generują ruch do sklepu.

Lojalność

Pamiętaj, że poza szansą na zwiększone obroty i zysk, święta to przede wszystkim okazja do pozyskania wielu nowych leadów, które później możesz konwertować na sprzedaż całorocznie. Dlatego nie polecamy uciekać się do schodzenia z kosztów kosztem jakości produktów. Niskiej jakości produkt zawsze odbija się niską lojalnością, a informacja o zepsuciu się prezentu uzyskana od bliskiej osoby boli jeszcze bardziej.

Z powyższych punktów rodzi się podsumowanie, że święta to okres wyjątkowy i niepowtarzalny w ciągu roku dla każdego sklepu. Razem z choinką w biurach każdego biznesu e-commerce pojawiają się wielkie możliwości i nadzieje. Aby wykorzystać je do maksimum pamiętaj: niemal każdy produkt może stać się prezentem odpowiednio zaprezentowany. Pokaż się w sieci, daj znać, że też masz święta i zapraszasz, dodaj wygodę i sprzedaj opakowanie, sprzedaj kilka produktów w zestawie zamiast jednego, zapewnij dostawę na czas i gwarancję nieuszkodzonej przesyłki, zbieraj leady opatrzone odpowiednimi tagami lub zbierane w osobnym dziale bazy klientów i konwertuj je całorocznie. Powodzenia!

 

Materiał Partnera