Jak skraść serca polskich przedsiębiorców? Uczmy się od ŠKODY!

W sektorze produktów i usług dla przedsiębiorstw kokietowaniem klienta niewiele da się osiągnąć. Aby wyróżnić się i przekonać do siebie klienta uzbrojonego w arkusze kalkulacyjne, trzeba mieć po swojej stronie twarde, racjonalne argumenty i dobrze skomponowaną ofertę. Na wymagającym rynku samochodów dla firm w Polsce ŠKODA wysunęła się na pozycję lidera. Jak tego dokonała?

Budzić dobre emocje

Racjonalne argumenty nie muszą bynajmniej zamykać się w kategorii kalkulacji kosztów. Firmowy samochód to przecież jeden z ważnych elementów wizerunku przedsiębiorstwa. Zaparkowane w centrum miasta auto wiele mówi o jego użytkowniku i wartościach, jakimi się kieruje. Stawiając na ŠKODĘ, dajemy naszym klientom sygnał, że pragmatycznie i rzetelnie podchodzimy do naszych zadań, a każda złotówka zainwestowana w naszą pracę zwróci się z nawiązką. O tym, że mocna pozycja ŠKODY w dyscyplinie samochody dla firm nie jest dziełem przypadku, świadczy również wyjątkowo spójna i atrakcyjna stylistycznie gama modeli, o parametrach dobrze dopasowanych do potrzeb różnorodnych grup klientów biznesowych. Oferta ŠKODY ) doskonale wpisuje się w wymagania zarówno małych firm, jak i dużych przedsiębiorstw o rozbudowanej flocie i złożonej hierarchii służbowej, gdzie ważna jest dbałość o spójny wizerunek. Od praktycznej i solidnej Fabii po luksusowego Superba, samochody dla firm marki ŠKODA sprawiają wrażenie zgranego i budzącego pełne zaufanie zespołu. Spójności nie zakłócają również przeprowadzane co kilka lat modernizacje każdego z modeli czeskiej marki. Zmiany stylistyczne od dawna przeprowadzane są w stajni ŠKODY stopniowo i z dużym wyczuciem, co ułatwia harmonijną i dyskretną wymianę firmowych aut na samochody nowszej generacji.

Mocny flotowy bestseller

W firmowych flotach króluje niezmiennie ŠKODA Octavia - model projektowany już od pierwszej generacji przez koncern Volkswagen. Oferowane dziś w polskich salonach egzemplarze należą do III generacji, która swoją premierę miała w 2013 roku. Od czasu debiutu najstarszej wersji, równo 20 lat temu, Octavia zmieniła się nie do poznania - dziś jest autem nie tylko praktycznym i przestronnym, ale również prawdziwie eleganckim. Proponując szeroką gamę wariantów konfiguracji, ŠKODA Auto kieruje swój przebojowy model do bardzo szerokiego grona klientów - zarówno do tych poszukujących niedrogiego, lecz nowoczesnego i stylowego auta miejskiego, jak i do tych, którzy oczekują luksusowych detali i sportowych wrażeń. To nie wszystko - model szczyci się również zdobyciem 5 gwiazdek w testach Euro NCAP. Niezależnie od wersji, kierowca i pasażerowie Octavii mogą więc czuć się w jej wnętrzu w pełni bezpieczni.

Dużą sympatią przedsiębiorców cieszy się również ekonomiczna Fabia. Niedrogie, oszczędne w eksploatacji auto (deklarowane zużycie paliwa na poziomie 3,6 l na 100 km!) z wyjątkowo przestronnym bagażnikiem (do 1150 l po złożeniu tylnych siedzeń) bez najmniejszego problemu pomieści narzędzia potrzebne do remontu i przewiezie solidne pudło świeżo wydrukowanych egzemplarzy firmowego katalogu. Przy tym łatwo zmieści się na zatłoczonym śródmiejskim parkingu. Pod względem bezpieczeństwa Fabia w niczym nie ustępuje Octavii - również i ona zdobyła w swej najmłodszej odsłonie najwyższe noty w testach zderzeniowych.

Mniej kłopotów - mniej wydatków

Nie sposób zaprzeczyć rzeczy oczywistej - mocna i wieloletnia obecność na polskim rynku zarówno samej ŠKODY, jak i jej właściciela - koncernu Volkswagen, to kolejny poważny atut oferty czeskiej marki. Od regularnych wydatków na serwisowanie nie sposób uciec, choćby z racji obowiązkowych corocznych przeglądów. Warto więc zadbać o to, by nie stanowiły one zbyt wysokiej pozycji w budżecie i ich koordynacja przebiegała jak najsprawniej. Pod względem dostępności obsługi - przeszło sto punktów serwisowych rozlokowanych wszystkich rejonach kraju - niełatwo ŠKODZIE dorównać.

Koordynację serwisowania firmowych samochodów marki ŠKODA ułatwia znacznie Serwisowy Program Flotowy. Korzystać z niego mogą przedsiębiorstwa, których flota liczy co najmniej 15 aut, a także klienci biur leasingowych, które są uczestnikami tego programu. Standardem w tego rodzaju programach jest wsparcie zarządzania flotą ze strony dedykowanego doradcy, a także korzystny system finansowania napraw, zapewnienie auta zastępczego, zniżki na naprawy i szkolenia czy ułatwienia w dostępie do warsztatów. Ciekawym i bardzo praktycznym dodatkiem, jaki swoim biznesowym klientom oferuje ŠKODA jest dostęp do platformy internetowej Fleet Connect, która pozwala na bieżąco monitorować stan całej floty.

W sytuacji ostrej, globalnej konkurencji we wszystkich niemal branżach, warto powierzyć odpowiedzialne zadanie dostarczenia i obsługi firmowej floty firmie, która dobrze zna i rozumie potrzeby klientów z naszej części Europy. Wzajemny szacunek i zaufanie to podstawy, na których warto budować długotrwałą współpracę - i to również klienci biznesowi ŠKODY potrafią docenić.

Tekst powstał we współpracy z firmą ŠKODA