Sposoby na pamięć i koncentrację

W dzisiejszych czasach żyjemy szybko, intensywnie i nieregularnie. Gorzej śpimy, dużo pracujemy, źle (i niezdrowo) się odżywiamy. Skutki takiego trybu życia niestety dość szybko odbijają się na naszym zdrowiu, w tym na pamięci i koncentracji. Ważna jest więc odpowiednia profilaktyka, a ściślej proste triki, które poprawią Twoją pamięć i koncentrację. 

10 trików po których łatwiej będzie Ci się skupić

Mruganie oczami – nie tylko spowoduje, że Twój mózg zacznie lepiej pracować, ale i tym samym poprawisz jakość swojego wzroku. Może to być szczególnie ważne w obecnej dobie, gdy ¾ naszego czasu spędzamy przed ekranem monitora.

Ucz się języków obcych – dziś to jest nie tylko przydatne w życiu i w pracy, ale i jak się okazuje poprawia nasze zdrowie. Co więcej taka nauka może odbywać się poprzez konkretne lekcje, pracę ze słownikiem, czy… słuchanie i tłumaczenie swoich ulubionych piosenki.

Co tak ciągle szukasz w tym internecie? Z pewnością niejednokrotnie słysząc to pytanie denerwujesz się. Okazuje się jednak, że wyszukiwanie informacji na różne tematy mają bardzo dobry wpływ na aktywną pracę naszego mózgu. Zatem szperanie w internecie może być nie tylko przyjemne, ale i pożyteczne.

Z pewnością o poranku lubisz czytać na tematu, które Cię interesują tak, by zresetować się przed pracą. Specjaliści twierdzą jednak, że zwłaszcza rano warto przeczytać tekst, którego się nie rozumie. Dodatkowo koncentrując się na niezrozumiałych twierdzeniach komórki nerwowe przekazują sobie więcej połączeń.

Wiele osób zna grę w skojarzenia. Co więcej już kwadrans takiej zabawy może spowodować, że łatwiej będzie Ci się skupić i znacznie więcej zapamiętasz.

Dotleniaj mózg. Musisz napisać tekst, a kompletnie nie wiesz jak się za to zabrać. Odpowiedź brzmi – wyjdź na świeże powietrze! Udowodniono, że słabo dotleniony organizm powoduje, że praca naszego mózgu jest dużo wolniejsza.

Aktywność fizyczna – pozostając w temacie zdrowego ruchu. Dziś nam go niestety brakuje, bo zwyczajnie nie mamy na to czasu. Aktywność fizyczna ma wpływ nie tylko na prawidłową zdolność myślenia, ale i poprawia nastrój, dlatego ruszać powinniśmy się jak najwięcej!

Odpowiednia dieta – a ściślej ta, która zawiera duże ilości cynku i witaminy E. Znajdziesz się w takich produktach jak: owoce morza, fasola, migdały, czy orzechy. Co ważne, taka dieta zapobiega również procesowi starzenia się organizmu.

Oddech jest bardzo ważny dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu, w tym także dla pamięci i koncentracji, a mowa tu o oddychaniu przeponą. Wystarczy dziennie zrobić kilka kilkuminutowych ćwiczeń, a już po krótkim czasie poczujesz się lepiej.

Ćwicz zapamiętywanie tekstu – może to być ulubiony wiersz, fragment powieści, czy piosenka, tu zasada jest prosta. Postaraj się zapamiętać jak najwięcej!

  Zwróć uwagę na pamięć i koncentrację  

Jeżeli mimo powyższych sposobów nadal masz problem z utrzymaniem pamięci i koncentracji warto skonsultować to z lekarzem. Pogorszenie tych dwóch czynników często bowiem ma związek z takimi dolegliwościami jak np. depresja.

Autor: Anna Dydymska