Sposoby na dobry nastrój – czyli jak samemu zapewnić sobie uśmiech

„Są takie dni w tygodniu, gdzie nic mi się nie układa” – brzmią słowa znanej piosenki. W dobie ciągłego zabiegania, szumu, zapominamy o sobie. Często nawet nie zauważamy jak chandra może opanować nasze życie. Grunt, by działać profilaktycznie używając sprawdzonych trików. 

10 sprawdzonych sposobów na zły nastrój

Zdrowy ruch – nie od dziś wiadomo jak aktywność fizyczna poprawia jakość naszego życia. Nie tylko wzmacnia mięśnie, redukuje tkankę tłuszczową, ale zwiększa poziom endorfin, które znacznie odpowiadają za dobry nastrój. Tu szczególnie zalecane są nie tylko ćwiczenia na sali fitness, ale i na świeżym powietrzu. Zatem jeśli słońce za oknem to bieganie, jazda na rowerze, czy rolkach będzie dobrym wyborem.

Gorąca kąpiel – ciepła woda przede wszystkim redukuje stres w organizmie. Dodatkowo możesz pozwolić sobie na kąpiel z dodatkiem piany, czy olejków zapachowych, które wzbogacą miły nastrój.

Spotkaj się ze znajomymi - Często w nawale obowiązków nie mamy na to czasu. Tymczasem po drugiej stronie przyjaciółka również może cierpieć, że nie ma z kim porozmawiać. Dzwoniąc do niej, lub spotykając się pomagasz nie tylko sobie, ale i jej.

Jeśli masz możliwość wybierz się na zakupy, do fryzjera, czy kosmetyczki. Takie drobne zmiany doskonale wpływają na samopoczucie psychiczne. Sam nastrój może poprawić już samo wyjście z najbliższymi do galerii handlowej.

Przeczytaj swoją ulubioną książkę – najlepiej, by była to tematyka, którą lubisz, która pozwoli na to, że Twój umysł się zresetuje. Podobne działanie ma też dobry film.

W czasie złego nastroju warto… oszukać swój umysł. Jak to zrobić? Warto zwyczajnie wyobrazić sobie sytuacja, która sprawia Ci przyjemność. Mogą to być np. wakacje na jednej z tropikalnych wysp, gdzie popijając owocowe koktajle zanurzasz stopy w gorącym piasku. Niby mrzonki, a dzięki nim poczujesz się znacznie lepiej!

Sprzątanie! Naprawdę? Tak! Po pierwsze tu mamy aktywność fizyczną, która ma doskonały wpływ na samopoczucie. Po drugie „w prezencie” otrzymujemy czyste pomieszczenie na widok którego uśmiech zaraz pojawi się na Twojej twarzy.

Gotowanie – nie tylko dla siebie, ale ich bliskich, smaczny posiłek, czy członkowie rodziny, którym smakuje przygotowana przez Ciebie potrawa do doskonała motywacja do zmiany nastroju.

Wyłącz internet – tak, tak, wiemy, że dziś nie jest to łatwe. Online jesteśmy bowiem zarówno w pracy, jak i w domu. Przy pięknej wiosenno – letniej pogodzie świat wirtualny warto zamienić na porządny spacer na łonie natury.

Słodycze – owszem, są to dodatkowe kalorie, ale zapewniamy, że od jednego kawałka ciasta, lub kostki czekolady raz na jakiś czas dodatkowych kilogramów Ci nie przybędzie!

Kiedy dopada nas zły nastrój? 

Zły nastrój może przytrafić się każdego dnia. Są jednak okresy w czasie których szczególnie zwiększa procent ludzi ze złym nastrojem. Tu należy wyróżnić okres jesienno – zimowy, a także czas tzw. przesilenia wiosennego.

Autor: Anna Dydymska