Siedzący tryb życia - choroba XXI wieku?

Siedzący tryb życia – niestety tak wygląda dziś dzień większości z nas. Pracujemy siedząc, relaksujemy się w podobny sposób. Niestety skutki mogą być wręcz groźne nie tylko dla naszego zdrowia, ale i życia. Przede wszystkim mięśnie ulegają zastygnięciu, a co za tym idzie zwiększa się ryzyko bóli, zwyrodnień, czy innych, podobnych dolegliwości kręgosłupa. Siedzący tryb życia ma również wpływ na układ sercowo – naczyniowy. Zwiększa się więc r

Zdrowy ruch to podstawa

Niestety, dziś coraz częściej zapominamy o aktywności fizycznej, a przecież jest ona tak ważna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zimą, gdy pogoda za oknem nie sprzyja warto wybrać się na salę fitness. Wśród popularnych ćwiczeń mamy m.in.

Pilates – dzięki tego typu treningom przede wszystkim uelastycznisz swoje ciało. Treningi pilates to połączenie jogi i baletu, koncentruje się na wszystkich najważniejszych partiach ciała. Trening ten pomaga odciążyć kręgosłup, doskonale redukuje również stres w organizmie.

ABT – tego typu treningi pozwalają zgubić kilka zbędnych kilogramów. ABT cieszy się ogromną popularnością zwłaszcza wśród kobiet, które tym samym chcą pozbyć się tkanki tłuszczowej z okolic ud, brzucha, czy pośladków.

Step – ćwiczenia nie są możliwe jeśli nie masz specjalnej platformy. Same treningi to nic innego jak rytmiczne wskakiwanie na stopień. Step nie tylko pozwala redukować tkankę tłuszczową, ale i wzmacnia dolne partię mięśniowe.

Wykorzystaj pogodę za oknem

Wiosna, słońce świeci coraz dłużej, a temperatury stają się coraz wyższe. Taka pogoda tylko zachęca, by odpowiednio się rozruszać. Zatem rób wszystko to co można robić na powietrzu. Biegaj, jedź na rowerze, rolkach, lub po prostu zapewnij sobie półgodzinny spacer. Co więcej zdrowo rozruszać możesz się także zimą – np. poprzez nordic walking, czyli popularne „chodzenie z kijkami”. Tym samym nie tylko rozruszasz swoje mięśnie, ale i dotlenisz cały organizm.

Zadbaj o siebie w biurze

Często nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego jak prawidłowe siedzenie przed komputerem może mieć wpływ na zdrowie. Tu warto podkreślić, że przed ekranem monitora każdego dnia spędzamy prawdopodobnie ok. 80% swojego czasu. Zatem jak siedzieć zdrowo?

Po pierwsze zadbaj o to, aby Twoje krzesło miało regulowaną nie tylko wysokość, ale i oparcie i podłokietniki. Wzrok powinien znajdować się na wprost ekranu monitora tak, by głowa nie musiała odchylać się w żadną ze stron. Plecy wyprostowane, z maksymalnym podparciem, zwłaszcza w odcinku lędźwiowym. Dłonie na klawiaturze ułożone prosto. Nogi powinny mieć pod biurkiem pełną swobodę, a także podparcie – ma to bezpośredni wpływ nie tylko na zdrowie nóg, ale i układ krążenia.

Autor: Anna Dydymska