Polacy na festiwalu filmowym w Cannes. Jak im pójdzie?

W środę, 17 maja, rozpocznie się 70. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes. Gutek Film jest dystrybutorem 4 tytułów, które znalazły się w Konkursie Głównym imprezy. O nagrodach zadecyduje jury pod przewodnictwem hiszpańskiego reżysera Pedro Almodovara.

Isabelle Huppert w najnowszym filmie Michaela Haneke, dwukrotnego laureata Złotej Palmy, twórcy „Miłości” i „Białej wstążki”.

Kilka dramatycznych dni z życia bogatej europejskiej rodziny, mieszkającej w Calais. Kilka dni, podczas których wyjdą na jaw długo skrywane sekrety, stawiając bohaterów w obliczu katastrofy. Kilka dni, które zakończą się… happy endem? 


„Podwójny kochanek”, reż. François Ozon 

Thriller erotyczny twórcy „Basenu”, „8 kobiet” oraz „Młodej i pięknej”. 

Młoda, wrażliwa Chloé zakochuje się w Paulu, swoim terapeucie. Kobieta nie ma przed nim tajemnic, a z czasem zafascynowany nią lekarz również całkowicie się odsłania, przekraczając granice swojej profesji. Kilka miesięcy później, gdy mieszkają już razem, Chloé zaczyna podejrzewać, że jej kochanek coś przed nią zataja. Poznając kolejne fantazje erotyczne Paula, zaczyna odkrywać coraz mroczniejsze wymiary zarówno jego, jak i swojej seksualności. 

„W ułamku sekundy”, reż. Fatih Akin

Diane Kruger, gwiazda „Bękartów wojny” i „Troi” , w najnowszym filmie Fatiha Akina, twórcy „Głową w mur”.

W ułamku sekundy życie Katji eksploduje i rozpada się bezpowrotnie, gdy jej mąż i kilkuletni synek giną w zamachu bombowym. Przyjaciele i rodzina w trakcie żałoby próbują podtrzymać kobietę na duchu i zapewniają, że sprawcom zostanie wymierzona sprawiedliwość. Jednak z czasem, gdy policja zaczyna podejrzewać o udział w zamachu dwoje młodych neonazistów, w Katji narasta potrzeba osobistej zemsty na ludziach, którzy odebrali jej tych, których kochała. 

„Księżyc Jowisza”, reż. Kornél Mundruczó

Siódmy film w dorobku młodego węgierskiego reżysera, twórcy „Białego Boga”, a zarazem już piąte jego dzieło w oficjalnej selekcji festiwalu w Cannes. Opowieść z pogranicza baśni, fantastyki naukowej i kina akcji, ukazująca najbliższą przyszłość opanowanej kryzysem Europy.

Źródło: PAP

Autor: Anna Adamska