Rynek podporządkowuje się milenialsom? Przechwycił ich kolor

Pokolenie Y albo milenialsi. Tak nazywa się osoby, które urodziły się pomiędzy 1984 a 1997 rokiem, czyli pokolenie wyżu demograficznego, którego dorastanie albo wchodzenie w dorosłość datuje się na początek nowego milenium.

O milenialsach stworzono mnóstwo teorii. Podobno są trudnymi pracownikami, świadomymi swoich kompetencji, idealnie wpisującymi się w pojęcie płynnej nowoczesności. Często zmieniają pracę, wynajmują mieszkania obca, lubią nową technologię. Są pewni siebie i bezczelni. Nie mają wspólnych doświadczeń, tak jak ich rodzice, dlatego trudno im ze sobą współpracować. Kwestionują pojęcie subkultur i pokoleniowości. Milenialsi dostali własną estetykę, a nawet własny kolor - to różowy 'millennial pink'. Dlaczego właśni taki? Różowy to kolor długo kojarzący się z 'dziewczęcością', dzieciństwem, niepoważnością. Podejście milenialsów do świata oddaje właśnie to - trudność z dorastaniem i ironiczne podejście do własnego wizerunku. Zobaczcie w naszej galerii jak na 'millennial pink' reaguje rynek i internet - różowy macbook, różowe latte wprowadzone przez Starbucksa, różowa kolekcja marki Puma, a nawet różowa sałata jako nowy trend w kuchni. Millenialsi podbijają świat!