Masz kaca? Sięgaj po naturalne metody!

W nocy doskonała zabawa, a rano… no właśnie… ból głowy, mięśni, uczucie pragnienia, mdłości i pomimo spania do południa uczucie, że zaraz zaśniesz.

Impreza ze znajomymi niestety może mieć swoje bolesne skutki, które potocznie określa się kacem. Mówiąc o tym stanie zazwyczaj mamy na myśli aspirynę na ból głowy. My jednak postanowiliśmy powiedzieć o kilku naturalnych sposobach na „objawy” po idealnym wieczorze.

Staraj się orzeźwić

Oczyszczona skóra lepiej oddycha i pozwala się obudzić, dlatego porządny prysznic zaraz po przebudzeniu to zawsze dobry pomysł.

Warto jak najszybciej coś zjeść, choć w wielu przypadkach kac wiąże się z uczuciem mdłości. Wśród zalecanych dań jest m.in. jajecznica, rosół, czy bulion, jak się okazuje właśnie te produkty zawierają liczne substancje, których Twój organizm potrzebuje.

Dotleń swój organizm, tym samym załagodzisz przede wszystkim ból głowy. Pomoże Ci w tym choć krótki spacer na świeżym powietrzu.

Wyżej wspomnieliśmy o daniach, które pomagają na trudności po imprezowej nocy. Udowodniono, że dobrym sposobem jest również lekka sałatka owocowa.

Jesteś rozdrażniony, masz problemy z pamięcią i koncentracją? Oprócz dotlenienia mózgu to objawy na które nie ma lekarstwa i należy je spokojnie przeczekać.

Sen – po zabawie zwykle śpimy dłużej, jednak to właśnie sen jest najlepszą regeneracją w tym stanie.

Picie – oczywiście napojów bezalkoholowych. Należy bowiem pamiętać, że w tym stanie bardzo łatwo jest się odwodnić do czego nie należy dopuścić. Tu pomocna może okazać się nie tylko woda, ale i ta w połączeniu z cytryną, imbirem i miodem, a także soki owocowe, sok z pomidorów, herbata z mięty, herbata z rumianku, kwas buraczany, sok z kiszonej kapusty, sok kokosowy, czy często uwielbiana przez dotkniętych kacem kawa.

Możesz zapobiegać

Kac to bardzo często skutek nieodpowiedzialnego imprezowania. Można zapobiegać takiemu obrotowi spraw. Przede wszystkim organizm musi być wypoczęty, zmęczony bowiem znacznie gorzej „przyswaja” alkohol. Pamiętaj również, by nie pić na pusty żołądek, wówczas ten może źle zareagować jeszcze w czasie imprezy. Niedobrze też jest mieszać kilka trunków, a także łączyć picie alkoholu z paleniem papierosów. Profilaktycznie też możesz „na rano” ugotować sobie np. kapuśniak, lub ogórkową – tego typu zupy mają dużą zawartość witaminy C, której w tym czasie Twój organizm bardzo potrzebuje. Warto również spać przy otwartym oknie. Warto też nie tylko robić sobie przerwy (minimum 20-minutowe) między drinkami, ale i wypić szklankę wody przed snem. Co ciekawe udowodniono, że picie drinków przez słomkę zdecydowanie wydłuża czas kaca. W przypadku spania ważne jest, aby leżeć w takiej pozycji, która będzie bezpieczna dla Twojego żołądka i układu oddechowego. W przypadku kaca niektórzy sięgają również po napoje izotoniczne dla sportowców w celu uzupełnienia brakujących elektrolitów. Dobrze jest nastawić się również na jeden, konkretny rodzaj alkoholu, mieszanie bowiem znacznie zwiększa ryzyko nieprzyjemnych objawów.

Autor: Anna Dydymska