8 sprawdzonych sposobów, które ułatwiają zasypianie

Problemy z zasypianiem ma coraz więcej osób. Przyczyny są różne stres, depresja, brak aktywności fizycznej, drzemki w środku dnia, czy zmienne godziny snu. Większość zmagających się z problemem nie wie jednak, jak sobie z nim poradzić. Wychodzimy wam naprzeciw i przedstawiamy 8 sprawdzonych sposobów, które ułatwiają zasypianie.

Bezsenność staje się powoli chorobą cywilizacyjną XXI wieku.

Poniżej lista 8 sposobów, jak radzić sobie z problemem:


 


1. Odpowiednia aktywność fizyczna. Sen będzie głębszy, jeśli ćwiczenia będą wykonywane regularnie w ciągu dnia. Nie należy ćwiczyć przed zaśnięciem, gdyż organizm powinien się wyciszyć i uspokoić. Ostatnie ćwiczenia powinny być wykonywane najpóźniej dwie godziny przed snem.



2. Ostatni posiłek przed snem powinien być spożywany najpóźniej 2 godziny przed zaśnięciem .



3. Picie naparów z ziół np. z rumianku i melisy .



4. Pobudka i zasypianie o regularnych porach .



5. Lektura książki lub słuchanie spokojnej muzyki.



6. Rezygnacja z drzemek w ciągu dnia.



7. Regularne wietrzenie sypialni.



8. Ciepła i relaksująca kąpiel z dodatkiem olejku z lawendy, który nie tylko pięknie pachnie, ale ma również właściwości nasenne.