Przybliżamy diety cz.1

Dziś każdy z nas chce mieć szczupłą i smukłą sylwetkę. Problem w tym, że w dobie nienormowanego czasu życia, coraz trudniej zadbać nam nie tylko o samą figurę, ale i zdrowe odżywianie się. Jeszcze inną kwestią jest fakt, że przy pojawieniu się tylu nowych, innowacyjnych diet trudno czasem zdecydować się na odpowiednią dla siebie. Dlatego postanowiliśmy zapoczątkować cykl, opisujący różne rodzaje diet, który pomoże dobrać najlepszą.


Jak wyglądają fazy diety dr Ducana?

W przypadku tej diety należy wspomnieć, że składa się ona z czterech następujących po sobie faz, każda z nich charakteryzuje się określonymi cechami.

  • Faza pierwsza – na pierwszy rzut oka wydaje się być najtrudniejsza bowiem nie jemy ani warzyw, owoców, jak i tłuszczów i węglowodanów, a wyłącznie produkty proteinowe. Faza pierwsza trwa ok. 10 dni.

  • Faza druga – tu możemy już pozwolić sobie na znacznie więcej. Nadal dominujące produkty to te, zawierające proteiny, jednak można dołączać w skromnych ilościach warzywa, czy tłuszcze. Tu jednak mamy zasadę naprzemienności. Co to oznacza? Jeśli danego dnia do produktów proteinowych dodamy np. warzywo, to następny dzień musi składać się z samych protein, kolejny dzień to np. połączenie protein z tłuszczami i tak dalej.

  • Faza trzecia – inaczej określana fazą stabilizacyjną. To bardzo ważny moment, zacznijmy jednak od jadłospisu. Przede wszystkim jemy wszystkie produkty z poprzednich faz. Ponadto dwa razy w tygodniu możemy sobie zapewnić jeden posiłek wysoko kaloryczny. Krótko mówiąc – nie musimy sobie niczego żałować. W przypadku fazy trzeciej bardzo ważna jest proporcjonalność posiłków, bowiem to właśnie w tym momencie mamy największe zagrożenie co do efektu jojo.

  • Faza czwarta – jemy normalnie, oczywiście z zachowaniem odpowiedniego umiaru. Jednak nawet na końcu diety zalecany jest jeden dzień, który przeznaczymy wyłącznie na spożywanie produktów proteinowych.

Autor: Anna Dydymska