Przybliżamy diety cz. 2

Dziś żyjemy i odżywiamy się nieregularnie. Niestety często też nie zdajemy sobie sprawy z tego jak cierpi na tym nasze zdrowie. Nie tylko traci na tym nasza figura, ale i zwiększa się ryzyko m.in. cukrzycy, chorób serca, czy układu krążenia. W życiu codziennym nieodpowiednie odżywianie się przekłada się chociażby na naszą koncentrację, czy zdrowy sen. Warto więc zadbać o dietę, która przede wszystkim będzie dobra dla naszego zdrowia. 


Czym jest dieta Dr. Dąbrowskiej? 

Warto podkreślić, że ta dieta oczyszcza nasz organizm ze zbędnych toksyn. Tym samym nie tylko pozbywamy się zbędnych kilogramów, ale oczyszczamy nasz układ krwionośny, dzięki czemu znacząco zmniejsza się ryzyko np. zakrzepicy. Ponadto usprawnia się przemiana materii, w tym odpowiednie praca jelit. Jak się okazuje źle spożywana żywność może wręcz zatykać cały system immunologiczny. W związku z tym dłużej praktykowana dieta chroni przed m.in. nowotworami, miażdżycą, czy zwyrodnieniami stawów. Ogólnie, to co można powiedzieć diecie Dr. Dąbrowskiej to fakt, że jest ona nie tylko korzystna dla tych, którzy chcą zgubić kilka zbędnych kilogramów, ale i mają określone problemy zdrowotne.


Kiedy dieta jest wskazana?

W przypadku ogólnie osłabionej odporności. I to nie tylko w przypadku infekcji wirusowych, czy grzybicznych (alergia, astma, nietolerancja pokarmowa itp.). Dieta pomaga również przy bólach migrenowych, mięśniowych, a także m.in. przy zespole suchego oka, czy chorobie Hashimoto.

Dieta pomaga przy różnego rodzaju zaburzeniach neurologicznych jak: nerwica, choroba Parkinsona, stwardnienie rozsiane, padaczka, a także zaburzenia pamięci. To również idealna pomóc dla pacjentów po udarze mózgu.

Kobiety powinny korzystać z tej diety np. przy zaburzeniach hormonalnych, w tym zaburzeń miesiączkowania, torbieli jajników, czy mięśniaków macicy.

Wyżej wspomnieliśmy o zmniejszeniu ryzyka występowania wielu chorób, dieta jak się okazuje pomaga też zwalczać m.in. cukrzycę, problemy z nadciśnieniem, czy obrzękami często będącymi także powikłaniami wspomnianych dolegliwości.


Na czym polega?

Dieta przebiega dwuetapowo. Podczas pierwszego etapu jest to głodówka, która oczyszcza organizm. Możemy spożywać do 800 kcal dziennie od 10 do 40 dni. Posiłki powinny być surowe, bądź w ostateczności gotowane. Do diety wprowadzamy warzywa niskoskrobiowe, oraz owoce o niskiej zawartości cukru, np. ogórki, pomidory, sałata, marchew, kalafior, cebula, jabłka, grejpfruty. Do tego nie należy zapominać o przyjmowaniu płynów w postaci wody niskozmineralizowanej, herbat (łącznie 2-3 l dziennie).

Drug etap diety powinien trwać przynajmniej tyle co pierwszy, a najlepiej dwa razy tyle. Do jadłospisu wprowadzamy zdrową dietę  nadal jemy warzywa i owoce, kasze, razowe pieczywo. Niezalecane jest spożywanie produktów wysoko przetworzonych i konserwantów. 

Część pierwszą cyklu o dietach przeczytacie TU