Przybliżamy diety cz. 4

Dieta wegetariańska od kilkudziesięciu lat stosowana jest przez wielu na świecie. W ostatnim czasie jednak coraz więcej mówi się o diecie wegańskiej, a ściślej o podobieństwach i różnicach występujących między nimi. Tymczasem różnica jest w zasadzie tylko jedna. 


O ile w przypadku diety wegetariańskiej mamy do czynienia wyłącznie z wykluczeniem mięsa, o tyle weganie nie jedzą żadnych produktów pochodzenia zwierzęcego. Zatem z jadłospisu zostają wykluczone m.in. mleko, sery, ryby, czy jajka. Tak, czy inaczej i do diety wegetariańskiej powinniśmy podchodzić z głową, jeśli to zrobimy to możemy zyskać wiele zdrowotnych korzyści.  

Co może dać dieta wegetariańska?

Dieta wegetariańska dobrze przeprowadzona może przede wszystkim doskonale oczyszczać organizm ze zbędnych toksyn. Jak wiemy w ostatnim czasie dość sporo krytyki kręci się wokół czerwonego (zwłaszcza smażonego mięsa), które nie tylko obciąża nasz układ trawienny, ale i może mieć zły wpływ na układ krążenia. Krótko mówiąc czujemy się bardziej lekko, a zarazem zdrowo. Ponadto dieta wegetariańska po dłuższym okresie zmniejsza ryzyko wielu chorób cywilizacyjnych.


Podejdź z głową

Jak każda dieta tak i dieta wegetariańska powinna być wcześniej omówiona z lekarzem. Inaczej bowiem posiłki powinny być dobrane w przypadku osób prowadzących aktywny, a inny jak siedzący tryb życia. W obu tych wypadkach istotne jest jednak, by dieta wegańska była zróżnicowana. W związku z tym brak mięsa uzupełniaj innymi produktami białkowymi takimi jak wyżej wspomniane sery, czy jajka. Ponadto w Twojej diecie nie powinno zabraknąć warzyw i owoców. Całą dietę idealnie uzupełnią rośliny strączkowe, nasiona, produkty zbożowe z grubego przemiału, pestki, czy orzechy. W przypadku każdej diety ważne są nie tylko same posiłki, ale i sposób ich przyrządzenia. Nie zapomnij więc o tłuszczach roślinnych (olej kukurydziany, słonecznikowy itp.). Przy diecie wegetariańskiej ważne jest też to co pijesz. Tu należy pamiętać przede wszystkim o wodzie. Czarną herbatę natomiast zastąp np. zieloną, która wspomoże m.in. Twój układ trawienny.