6 domowych sposobów na wzmocnienie odporności

Okres jesienno-zimowy to czas, kiedy dużo osób zmaga się z przeziębieniem. Często pojawiają się pytania jak skutecznie zapobiegać infekcjom. Wychodzimy Wam naprzeciw i przedstawiamy 6 domowych sposobów na wzmocnienie odporności.

1. Czosnek 

Stosowany był nie tylko przez nasze babcie i prababcie, ale przez samych gladiatorów, którzy jedli go i wzmacniali siły przed walką. Wystarczy jeść 2 ząbki dziennie. Czosnek działa bakteriobójczo, wzmacnia odporność i jest naturalnym antybiotykiem.

Pamiętaj, aby wybierać najlepiej ten polski.

2. Cebula 

Skuteczna w walce z przeziębieniami. Syrop z cebuli wzmacnia odporność, łagodzi suchy kaszel i jest niezastąpiony przy silnym katarze.

Przygotowany napój z ciepłej wody, cebuli, imbiru, miodu i cytryny szybko pozwoli zwalczyć przeziębienie.

3. Olej z nasion czarnuszki 

Olej z nasion czarnuszki to bogate źródło antyoksydantów i rzadko występującego w przyrodzie kwasu eikozadienowego, który ma silne właściwości przeciwzapalne.

Dzięki nim wzmacnia odporność, łagodzi przeziębienia, kaszel i nawracające infekcje.

4. Olej arganowy

Posiada dwa razy więcej witaminy E niż oliwa z oliwek, a zawarty w nim kwas linolowy czyli witamina F działa przeciwzapalnie, wspiera odporność i pomaga zwalczyć infekcje.

5. Zdrowa dieta wzbogacona w produkty bogate w witaminy A, C i E.

Znajdziesz je przede wszystkim w : 

 marchewce

 szpinaku

 czerwonej papryce

 cytrusach

 natce pietruszki

 kiszonej kapuście i ogórkach

6. Jogurty naturalne

Zawarte w nich żywe kultury bakterii budują zdrową mikroflorę bakteryjną organizmu.

Zapobiegają wnikaniu złych bakterii i wirusów.